diumenge, 10 d’abril del 2011

QUAN L'EVIDÈNCIA FA MAL

L’última sessió que vaig fer amb la Maria és d’aquelles que fan mal.

Costava treballar i es mostrava distreta. En aquests casos millor no forçar la situació i paga la pena donar una oportunitat a la nena, si té ganes de parlar doncs també és part de la meva tasca amb ella.

La cosa es posa complicada per la nena. Des de l’EAP tornen a donar assessorament a la família i la recomanació, com ja es va fer en acabar la primària torna a ser la d’escolaritzar-la a una USEE. Aquesta situació neguiteja la nena ja que els canvis no són fàcils per ningú però per persones com ella encara són més difícils i traumàtics.

Aspectes positius d’anar a la USEE:

-          La nena tindrà l’oportunitat d’experimentar l’aprenentatge amb iguals. Ara per ara l’aprenentatge sempre té lloc entre la nena i una persona de reforç. En aquest sentit la nena tindria un aprenentatge molt més ric.
-          Tindria la possibilitat de relacionar-se amb persones com ella. Pel que jo he vist, tan si hi ha USEE com si no hi ha, els joves s’agrupen per afinitat i interessos i a la USEE tindria més oportunitats de relació amb els companys.

Aspectes negatius d’anar a la USEE:

-          Hi ha por al canvi. Aquest aspecte s’hauria de començar a treballar des d’aquest moment amb la nena i també amb la família.
-          Haurà de desplaçar-se a un altre població. En el nou institut la nena no hi coneix ningú.

Malgrat haver-hi aspectes negatius penso que és la millor opció per la nena encara que ella ho visqui amb molta angoixa.

Expressa contínuament com es sent i sobretot que es sent molt diferent i que vol ser “normal”, es revela contra les seves dificultats i exterioritza el seu patiment. També per això penso que es trobaria molt més ben acollida amb nois amb les seves mateixes dificultats i potser no es sentiria tan malament.

Ara penso hem de deixar passar una mica de temps i no insistir en aquest tema fins que la nena vagi paint aquesta possibilitat.