Coneixement, anàlisi i diagnòstic de la situació inicial
En Jep (nom fictici) és un nen de 1r d’ESO al que se li està donant reforç per tal de poder equiparar el seu nivell amb la resta de companys d’aula i ajudar-lo a superar les seves dificultats d’aprenentatge.
En Jep és dislexic el que li comporta una pobre comprensió lectora i una expressió tan oral com escrita que no es correspon a un nen de la seva edat. Per tan podem dir d’entrada que en Jep no té assolit en aquest àmbit les destreses que es suposen per un alumne de 1r de la ESO. Podem dir que la problemàtica de base en la comprensió lectora fa que totes les competències que s’han d’anar assolint no es puguin acomplir ja que el no domini d’una competència significa la dificultat en assolir altres competències ja que totes estan interrelacionades amb la única finalitat d’aprendre a aprendre per arribar a ser i actuar amb autonomia, pensar i comunicar, descobrir i tenir iniciativa y en definitiva conviure i habitar el món.
Amb en Jep estem treballant sobretot la comprensió lectora que per ell suposa un dels més grans obstacles.
En les primeres sessions observo que en Jep no té bona predisposició en relació a tot allò que estigui relacionat amb l’escola. Expressa que no li agrada estudiar i que vol acabar la seva experiència dins el centre el més aviat possible.
Amb aquest jove, a més de fer un treball en comprensió lectora per tal d’ajudar-lo en tot allò que té a veure amb els aprenentatges, s’ha de fer un treball important de motivació cap a allò que és acadèmic. Cercar estratègies per apropar-nos al noi ja que de moment no es mostra molt convençut que el puc ajudar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada