Coneixement, anàlisi i diagnòstic de la situació inicial
En Blai (nom fictici) és un nen de 2n d’ESO al que se li està donant reforç per tal de poder equiparar el seu nivell amb la resta de companys d’aula i ajudar-lo a superar les seves dificultats d’aprenentatge.
En Blai presenta retard mental que li comporta problemes d’aprenentatge en totes les matèries amb una pobre comprensió lectora i una expressió tan oral com escrita que no es correspon a un nen de la seva edat. Com en el cas d’en Jep, en Blai no té assolides les habilitats i destreses que es suposen per un alumne de 2n de la ESO.
En Blai mostra poc interès per tot el que té relació amb el món acadèmic i expressa que la seva prioritat és acabar com abans millor els seus estudis per tal de poder anar a treballar amb el seu pare a l’empresa on aquest treballa. Les seves aspiracions en tot cas es centren únicament i exclusivament en aquesta possibilitat de treballar dins l’empresa on treballa el pare i no contempla altres possibilitats.
Amb en Blai anem treballant en allò que té més dificultat i ell mateix expressa que és el més important en aquell moment o que l’interessa més de treballar ja sigui per la proximitat d’entregar un tema o per la proximitat d’una prova de coneixement.
La seva actitud amb mi és molt positiva i es mostra satisfet que treballem junts. Malgrat les seves limitacions, si ell volgués, podria treballar més i millor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada